[O2FL] Przegląd 1.4TSI - po 15 kkm czy wg wskazań kompa?
Witam
Mojemu szkodnikowi właśnie pykło 15 tys. km. Zastanawiam się nad zrobieniem przeglądu, dokładniej nad wymianą oleju. Kopmuter pokazuje do przeglądu 13 800 km, ale na drzwiach mam naklejkę sewrwisu:
przegląd wg wskazań - X
przegląd po 15 kkm lub w lutym 2011 (w zależności co pierwsze).
Trochę mnie ta informacja zaskoczyła, ponieważ autko jest w konfiguracji QG1 czyli przeglądy wg wskazań komputera.
Nie mniej w zwiąku z tym, że autko eksploatowane jest w 80% w mieście, na niezbyt długich odcinkach, to taka wymiana oleju chyba jest wskazana?
2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
radzę się zgłaszać do serwisu przed upływem tych i kolejnych 15kkm, potem mogą być problemy w przypadku reklamacji/gwarancji. nie wiem jak jest w skodzie, ale w VW kulczykowo pilnuje tych kilometrów.
Po co być zdanym na "dobrą wolę importera"
Byłem dzisiaj na jeździe próbnej octavią 1.4tsi z dsg. Abstrahując od wrażeń (jak dla mnie rewelacja) właściciel auta którym jechałem robi przeglądy wg wskazań. I tak się zastanawiam, dlaczego nie zaufać producentowi? To przestawianie na QG0 jest moim zdaniem podobne do wymiany oleju po 1,5 tys przebiegu. Pewnie nie zaszkodzi, właściciel lepiej się poczuje. W końcu jednak współczesne oleje longlife spełniają jakieś normy.
Czy ktoś na forum robi przeglądy wg wskazań kompa i trochę już nakręcił kilometrów ?
Podłącze się z pytaniem, czy to co wyświetla xxxxx km to jest ilość km pozostałych do serwisu, czy stan przy którym mam zrobić przegląd?
Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
stan licznika przy którym mam jechać, czy ilość km za ile mam jechać?
Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
czy w wersji MINT (bez kompa i maxi dot'a) gdzieś/jakoś można sobie odczytać ile teoretycznie zostało km do serwisu ?! podkreślam, że mam "talent" i nie chcę sam gdzieś po omacku "grzebać", bo efekt wiem jaki będzie
SPOT Poznań: ..... ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
czy w wersji MINT (bez kompa i maxi dot'a) gdzieś/jakoś można sobie odczytać ile teoretycznie zostało km do serwisu ?! podkreślam, że mam "talent" i nie chcę sam gdzieś po omacku "grzebać", bo efekt wiem jaki będzie
hm... muszę obadać zatem sprawę narazie opanowałem przestawianie zegara i zerowanie podlicznika km może nie popsuję ? mam nadzieję, że niechcący nie da się tam nic przestawić :?:
SPOT Poznań: ..... ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
hm... muszę obadać zatem sprawę narazie opanowałem przestawianie zegara i zerowanie podlicznika km może nie popsuję ? mam nadzieję, że niechcący nie da się tam nic przestawić :?:
ciekawe co mi pokaże :?: :shock: bo narazie... od końca kwietnia 2010 wykręciłem aż 1500km na liczniku :szeroki_usmiech
no to jakieś 2-3 tankowania :lol:
Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
niestety żalę niespodziewane okoliczności sprawiły, że auto częściej stało niż jeździlo.... teraz była/jest zima i na krótkie trasy nie chciało mi się odśnieżać, skrobać, itp itd.... od wiosny zaczynam szaleć w każdym razie
SPOT Poznań: ..... ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
ASO leci w kulki piszac ze przeglad w 1.4tsi musi byc co 15tys km skoro jest co 30 tys lub wedlug wskazan.Licza,ze ktos sie zlapie,zawsze to pare zl do przodu
ASO leci w kulki piszac ze przeglad w 1.4tsi musi byc co 15tys km skoro jest co 30 tys lub wedlug wskazan.Licza,ze ktos sie zlapie,zawsze to pare zl do przodu
Abstrahując od tej dziwnej naklejki na drzwiach, to ASO odradza wymianę oleju przy 15 kkm. Może nie tyle odradza, co sugeruje, żeby trzymać się wskazań kompa. U mnie po przejechaniu 15 kkm, komputer już zmniejszył ilość kilometrów do przeglądu do 28 kkm.
2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
ja wizyty w ASO zamierzam ograniczyć do niezbędnego MINIMUM
To dobry pomysł. Na pewno zdrowy
2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
A nie uważacie, że wymiana oleju co 30tys. km dla silnika z turbiną to zbyt rzadko? Do tego pierwsza wymiana po 30tys. biorąc pod uwagę docieranie się silnika to też przegięcie? Mi się wydaje, że te przebiegi są chwytem marketingowym - zaniżają na papierze koszty eksploatacji auta...
Komentarz